FÖRSÄLJNINGSVILLKOR

ÄS FÖLJANDE FÖRSÄLJNINGSVILLKOR INNAN DU GÖR EN BESTÄLLNING PÅ DENNA WEBBSIDA

1. Vad är detta dokument? Vad innebär det?

Dessa försäljningsvillkor ("Försäljningsvillkor") reglerar ditt köp av de produkter vi marknadsför och säljer på denna webbsida ("Produkter") och leverans av sådana produkter i de länder vi levererar i. "Webbsida" avser webbsidan som finns på VOCOlinc.se. När du gör ett köp på denna webbsida ber vi dig att bekräfta ditt godkännande av dessa försäljningsvillkor och om du gör det bildas ett avtal mellan dig och oss, med förbehåll för dessa försäljningsvillkor. Därför är det viktigt att du läser dessa försäljningsvillkor noggrant innan du lägger en beställning av produkter på denna webbsida ("Beställning").

2. Vilka är vi?

I dessa försäljningsvillkor avser "vi", "VOCOlinc" och "oss" handlaren av produkterna. 

VOCOlinc is the part of Allocacoc s.r.o.
Kallabova 31, Brno 616 00, Czech Republic
VAT number: CZ03800156

3. Är beskrivningar av produkter och priser felfria?

Vi gör vårt bästa för att se till att informationen om produkterna är korrekt och aktuell. Vi garanterar dock inte att det inte kommer att finnas några fel i beskrivningen och/eller prissättningen av produkterna, eller att produkterna alltid kommer att finnas tillgängliga om du vill göra en beställning för att köpa dem.

Vi förbehåller oss rätten att ändra informationen om produkter som visas på vår webbsida inklusive priser, beskrivning och tillgänglighet. Sådana ändringar påverkar dock inte beställningar för vilka du redan har fått ett beställningskvitto via e-post (se nedan).

4. Hur handlar jag på denna webbsida?

Här beskriver vi alla steg som krävs för att göra ett köp (i juridiska termer för att ingå ett köpeavtal) på vår webbsida. Processen nedan kommer att finnas tillgänglig på följande språk, även beroende på vilken lands webbsida du har besökt. 

  • Steg 1: du gör en beställning

För att slutföra ett köp måste du först göra en beställning av produkter. Sedan måste denna beställning godkännas av oss.

För att göra en beställning måste du vara 18 år eller äldre. Om du vill göra en beställning måste du välja produkterna på webbsidan, välja önskad fraktmetod och, om du vill, andra valfria tjänster och slutligen klicka på knappen "Köp nu". Vi kommer inte att godkänna beställningar på något annat sätt än som beskrivs ovan.

  • Steg 2: vi bekräftar mottagandet av beställningen

När du gör beställningen via webbsidan kommer du att få ett automatiskt e-postmeddelande som bekräftar att du tagit emot beställningen ("E-postmeddelande för orderkvitto"). E-postmeddelandet med beställningskvittot innehåller all information om din beställning (t.ex. ordernummer, information om produkter, priser, din leveransadress, leveranskostnader och annat). Observera att e-postmeddelandet för orderkvitto INTE redan är ett godkännande av din beställning.

  • Steg 3 (valfritt): förskottsbetalning via alternativ betalningsmetod

Vi tar vanligtvis betalt för en order vid bekräftelse av leveransen av de relevanta produkterna (se steg 4 nedan).

  • Steg 4: vi bekräftar att produkterna har skickats och att ett avtal har slutits!

När din beställning godkänns av oss skickar vi dig ett e-postmeddelande som bekräftar att alla, eller delar av, produkterna har skickats ("Leveransbekräftelse e-post").

När du väl har mottagit e-postmeddelandet med leveransbekräftelsen har din beställning slutligen godkänts av oss och köpeavtalet mellan dig och oss har slutits i förhållande till de produkter som faktiskt skickats. Ett sådant avtal består av din beställning, våra e-postmeddelanden för orderkvitto och fraktbekräftelse samt då gällande försäljningsvillkor. Inga andra villkor ska gälla.

Även om vi gör vårt bästa för att alltid godkänna beställningar kan vi dock i vissa fall vägra en beställning, till exempel om:

  • I. du förser oss med ofullständig, felaktig eller bedräglig information om din identitet, ålder, betalningsuppgifter, faktureringsinformation, leveransadress,
  • II. vi upptäcker att det uppstod ett fel på vår webbsida i samband med de produkter du beställde, till exempel när det gäller priset eller beskrivningen som visas,
  • III. de produkter du beställde tyvärr är slut på lagret eller inte längre är tillgängliga,
  • IV. vi har rimliga skäl att tro att du har för avsikt att sälja produkterna vidare.

Om vi inte kan godkänna din beställning kommer vi att kontakta dig via e-post så snart som möjligt, men aldrig senare än 30 dagar från att din beställning har gjorts. Om vi inte kan godkänna din beställning på grund av att produkterna inte längre är tillgängliga, eller på grund av ett fel i priset och/eller annan information på vår webbsida, kommer vi att återbetala eventuella pengar du redan har debiterats för sådana produkter.

5. Hur betalar jag produkterna?

Vi accepterar flera betalningsmetoder för inköp på denna webbsida. Du hittar utförliga uppgifter i våra Betalningsvillkor.

6. När kommer produkterna att levereras? Kan jag spåra min sändning?

Vi erbjuder en mängd olika leveransalternativ där du kan välja det som passar dig bäst. Särskilda villkor och avgifter kan gälla för de olika leveransalternativen. Du hittar utförliga uppgifter i våra Leveransvillkor.

7. Jag vill returnera en produkt som köpts här. Vad måste jag göra?

Vi hoppas att du är nöjd med ditt köp från VOCOlinc men vi förstår om du önskar returnera någon eller alla av produkterna. Du kan returnera produkter om du inte är nöjd eller om du bara ändrar dig inom 30 dagar efter mottagandet (ångerrätt).

Returadress:
Allocacoc s.r.o. (Hall C)
Kulkova 8, Brno 615 00,
Czech Republic
info@vocolinc.se

8. Samlas mina personuppgifter in och behandlas på denna webbsida? Varför? Hur?

Genom att göra din beställning godkänner du att vi kan lagra, behandla och använda dina personuppgifter för att behandla din beställning. Vi kommer att behandla din information i enlighet med vår Sekretesspolicy.

 

 

 

 

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Logga in